Tervetuloa Jukolan Viestiin!

Jukolan Viesti ei ole vain kilpailu – se on elämys, jossa urheilu, luonto ja yhteisöllisyys kohtaavat ainutlaatuisella ja vetovoimaisella tavalla.

Logossa on vaaleahiuksinen mies juoksuasussa, taustalla puita ja sinistä taivasta. Kuvan yläreunassa on valkoisilla, lihavoituilla kirjaimilla kirjoitettu teksti "Jukolan Viesti".

Jukolan Viesti

Maailman Suurin Viestisuunnistustapahtuma

Kohderyhmät ja tavoitettavuus

Jukolan viesti ja Venlojen viesti ovat suomalaisen urheilukesän kruununjalokiviä. Ne yhdistävät kilpaurheilun, elämykset ja yhteisöllisyyden. 20 000 suunnistajaa, lähes 50 000 osallistujaa, huippujärjestelyt ja valtava mediahuomio – YLE televisioi tapahtuman. Jukolan kiertue vie tapahtuman vuosittain eri puolille Suomea: Mikkeli 2025, Kotka 2026, Vuokatti 2027, Espoo 2028, Kaustinen 2029, Jämi 2030.

Markkinointiyhteistyöpaketit

Kaksi urheiluvarusteisiin ja numeroituihin liiveihin pukeutunutta ihmistä juoksee tiheän metsän läpi, jossa on korkeita puita ja vihreää aluskasvillisuutta, osallistuen suunnistustapahtumaan.

Sitoutunut yleisö ja laaja näkyvyys

Jukolan viesti tarjoaa yrityksille Suomen sitoutuneimman yleisön liikunnan, luonnon ja yhteisöllisyyden ytimessä. Vuosittain tapahtuma tuottaa yli 4 miljoonaa mitattavaa kohtaamista eri kanavissa – digissä, somessa, tapahtumassa, TV:ssä ja printissä.

Urheiluvarusteisiin ja otsalamppuun pukeutunut henkilö juoksee metsän läpi kartta kädessään ja keskittyen suunnistukseen päivänvalossa. Korkeat puut ja vehreys ympäröivät urheilijaa.

Brändikumppanuus ympäri vuoden

Jukolan Viestin kumppanuus on jatkuvaa, tarinallista ja monikanavaista yhteistyötä. Strateginen kumppani on mukana vuoden ympäri toteutettavassa sisällöntuotannossa, digitaalisessa markkinoinnissa ja tapahtumakokemuksen rakentamisessa.

Kolme ulkoiluvaatteissa ja otsalampuissa olevaa urheilijaa keskittyy suunnistamaan karttojen avulla suunnistuskilpailussa metsäalueella. Vehreä kasvillisuus ympäröi heitä juostessaan.

Arvopohjainen yhteistyö

Jukolan Viestin markkinointiyhteistyö perustuu jaettuihin arvoihin. Se tarjoaa alustan, jossa brändit voivat toimia vaikuttavasti vastuullisuuden, yhteiskunnallisen merkityksellisyyden ja paikallisuuden rajapinnoilla – konkreettisesti ja osallistavasti.

Selaa Jukolan Viestin tuotteita